Blog Firmowy – standard marketingu internetowego

Blogi firmowe to nieodłączny i najskuteczniejszy sposób na budowę pozycji strony internetowej firmy w sieci. Ten popularny dodatek do strony lub sklepu internetowego zaspokaja zarówno potrzeby użytkowników jak i wyszukiwarki Google.

 

Blog Firmowy – Po co to komu?

Z jednej strony, blog firmowy, wzbogaca serwis firmy o treści niezbędne z punktu widzenia wyszukiwarki Google, co wpływa niezwykle dobrze na pozycjonowanie strony, a co za tym idzie wysuwa stronę firmową na wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania.

Z drugiej strony blog firmowy pozwala budować relacje z użytkownikami zamieniając ich czasem w klientów naszej firmy. Poprzez publikowane treści prezentujemy oferty, promocje i nowinki z naszej branży. Dodatkowo sekcja komentarzy pozwala na interakcję z użytkownikami poprzez odpowiadanie na ich komentarze.

Opinie pod wpisem reklamującym produkt są cenne nie tylko z punktu widzenia robotów Google. Nie rzadko pozwalają nam zaoszczędzić na badaniach opinii konsumenta, dostarczając niezbędnego „feedbacku” na temat naszego produktu bądź usługi.

 

Blogi vs SEO

Omówienie wszystkich pozytywnych aspektów prowadzenia blogu firmowego zajęło by zbyt wiele miejsca. Skupmy się więc na aspekcie pozycjonowania.

Blog firmowy podobnie jak strona internetowa to narzędzie mające konkretny cel.

Promocję firmy, produktu i usługi. Decydując się na prowadzenie blogu zyskujemy :

 

    1. Bazę słów kluczowych – Treści zawierające frazy branżowe które wpisuje każdy użytkownik wyszukiwarki Google aby znaleźć konkretny produkt lub usługę. Teksty zawierające zwroty „tanie buty”, „obuwie sportowe” etc. W naturalny sposób budują pozycję sklepu z butami.

 

    1. Budowanie pozycji lidera – Nowe, świeże i interesujące treści przyciągają uwagę i są najchętniej udostępniane przez innych. Publikowanie materiałów na blogu zwiększa widoczność strony internetowej i przy zachowaniu merytorycznego poziomu tekstów sprawia że budujemy pozycję lidera opinii w opisywanej dziedzinie.

 

    1. Linki – Interesujące treści są chętnie linkowane co podnosi ranking naszej strony i zwiększa na niej ruch.

 

  1. Pozycję całej firmowej strony – Ciekawe wpisy na blogu mogą zawierać liczne odnośniki do produktów i usług twojej firmy. Buduje to nie tylko pozycję wpisu ale i całej strony www

 

Jak założyć skuteczny Blog

Założenie i prowadzenie skutecznego blogu to czasochłonne zajęcie które warto oddelegować specjalistom z agencji interaktywnej lub doświadczonemu copywriterowi.

Strony internetowe firmy posiadające blog wymagają ciągłej analizy treści i zachowania użytkowników. Publikowane wpisy powinny być zoptymalizowane pod kątem doświadczenia czytelnika oraz pozycjonowania strony.

Nauka poprawnej budowy skutecznych wpisów zajmuje wiele czasu. Polecamy skorzystanie z usług content marketingu Skuteczne WWW w celu osiągnięcia maksymalnego efektu promocji Twojej strony internetowej.