Jak przeprowadzić Audyt Contentu

Jak przeprowadzić Audyt Contentu

Dziś dowiemy się jak przeprowadzić skuteczny audyt contentu. Narzędzia jakie będą towarzyszyły naszym pracom to: Screaming Frog, Google Analytics, Excel i Google Search Console. Dla ludzi nieco bardziej majętnych polecam Majestic i SEMstorm.   Czym jest Audyt Contentu?   Definicją robocza contentu – wszystko co jest indeksowane na naszej domenie. Czym wiec jest audyt contentu? Zgadliście! Audyt będzie analizą jakości i użyteczności pod względem SEO wszystkich elementów contentu. W skutek takiej analizy segregujemy elementy contentu na: Takie które zostawiamy bez zmian Takie które należy poprawić Takie które należy usunąć lub połączyć z już istniejącymi   Po co przeprowadzamy audyt contentu? […]

Czytaj więcej »
Jedyny poradnik SEO wart Twojego czasu – Część II – Audyt techniczny SEO

Jedyny poradnik SEO wart Twojego czasu – Część II – Audyt techniczny SEO

W poprzedniej części poradnika SEO omówiliśmy zestaw niezbędnych narzędzi pozycjonera. Dziś zajmiemy się kolejnym krokiem w stronę dominacji wyników wyszukiwania – Audytem SEO. Na temat audytowania stron www i sklepów internetowych powstała już masa artykułów ale ze względu na zmieniające się standardy Google i postęp technologiczny, niektóre kryteria wypadają z użytku. Dziś postaramy się opisać metody ponadczasowe, oraz te które nie ulegną zmianie w najbliższym czasie. Na czym polega dobry audyt SEO i dlaczego jest tak ważny? Czytajcie dalej aby dowiedzieć się dlaczego dobry audyt SEO oddziela skuteczne pozycjonowanie od straty czasu i pieniędzy.   SEO bez audytu = Auto […]

Czytaj więcej »
Black Hat SEO – Gorąco NIE polecam

Black Hat SEO – Gorąco NIE polecam

Strategie pozycjonowania są różne i nie każdy gra w tą grę fair. Jedni starają się dostarczać coraz lepszy i bardziej unikatowy content, optymalizować stronę tak aby wzbudzać pozytywne doświadczenia użytkowników i wydają na to zarówno masę pieniędzy i czasu. Dzisiaj porozmawiamy o tych „Innych”, osobach które idąc na skróty nie zawahają się w niczym aby osiągnąć wyniki SEO w jak najkrótszym czasie i jak najmniejszym kosztem. Dzisiaj porozmawiamy o praktykach tzw. Black Hat SEO – niedozwolonych strategiach pozycjonowania. Czy warto ryzykować i naginać zasady gry? Czy da się uniknąć kar Google? Sprawdźmy.   Czym jest Black Hat SEO?   Pozycjonowanie […]

Czytaj więcej »
Jedyny poradnik SEO wart Twojego czasu – Część I

Jedyny poradnik SEO wart Twojego czasu – Część I

Zastanawialiście się kiedyś czy istnieje złoty pakiet metod, które pozwolą na zdominowanie wyników wyszukiwania? Czemu pozycjonowanie jest takie trudne? Czy niema jasnych wytycznych i konkretnych metod na osiągnięcie wymarzonej pierwszej pozycji SERP? Nie musicie dalej szukać! Przedstawiamy kompendium wiedzy SEO bazujące na 3 latach doświadczenia i badań trendów zmian Google.   Rozdział I : Niezbędne narzędzia SEO   Klasyk powiedział: przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę. Każdy specjalista SEO powinien być wyposażony w narzędzia umożlwiające: namierzanie, analizę, planowanie i implementację działań pozycjonerskich. Oto kilka narzędzi SEO, które każdy pozycjoner mieć musi! Google Webmaster Tools (Google Search Console) Google Analytics […]

Czytaj więcej »
Kanibalizacja słów kluczowych – Jak nie ograniczać swojego SEO?

Kanibalizacja słów kluczowych – Jak nie ograniczać swojego SEO?

Kanibalizacja słów kluczowych nie jest zjawiskiem nowym ale za to często pomijanym przez początkujących praktyków pozycjonowania. Zarówno w życiu realnym jak i pozycjonowaniu stron www nie jest to zjawisko pozytywne. Jest to oznaka zaniedbania i niezrozumienia mechaniki pozycjonowania, szczególnie dotkliwa w dzisiejszych czasach, kiedy ilość stron internetowych rośnie wykładniczo. W przeciągu kilku miesięcy przeprowadziłem już kilkanaście audytów klientów zainteresowanych pozycjonowaniem pozornie dobrze zbudowanych stron. Po krótkim przeglądzie okazało się, że jedynym problemem w skutecznym budowaniu pozycji w sieci była właśnie kanibalizacja słów kluczowych. Czym jest kanibalizacja w SEO i jak z nią walczyć? Sprawdźmy!   Co to jest kanibalizacja słów […]

Czytaj więcej »
Reklama w Google. Dla kogo i dlaczego?

Reklama w Google. Dla kogo i dlaczego?

Google Adwords to potężna platforma reklamowa pozwalająca na kontrolę wydatków budżetu reklamowego, przy precyzyjnym kierowaniu reklam dokładnie tam gdzie jest na nie zapotrzebowanie. W odróżnieniu od tradycyjnych, mediów takich jak prasa, czy telewizja, Adwords oferuje pełną kontrolę nad wydatkami i efektami działań marketingowych. Możemy zbadać kto, gdzie i jak zobaczył nasz materiał promocyjny. Czy reklama w Adwords jest naprawdę tak atrakcyjną formą promocji? Sprawdźmy!   Reklama Adwords – Dla każdego czy dla wybranych?   Na wstępnie musimy zaznaczyć, reklama Adwords nie jest dla każdego. Osoby które chcą pobawić się w Adwords bez znajomości narzędzia i planu nie powinny sięgać po […]

Czytaj więcej »
Czy stać Cię na tanie strony internetowe?

Czy stać Cię na tanie strony internetowe?

Wpiszcie w Google frazę tanie strony interentowe, lub samo strony internetowe z dodatkiem nazwy miejscowości a waszym oczom ukaże się wyścig stron skazanych na niebyt SEO. Dlaczego? Dlatego, że strony internetowe za 350 zł netto, ba znajduję nawet kwiatki za 99zł netto, nie mogą działać w realiach zmieniającego świata SEO. Powiedzenie „ Nie stać mnie na kupowanie tanich rzeczy”, w przypadku zlecenia wykonania strony www powinno na dobre stać się mantrą każdego kto poważnie myśli o marketingu w sieci. Na poparcie tej tezy wystarczy mi 5 prostych punktów. Nie wierzycie? No to zaczynamy.   1. Druczki, kruczki i dziwne umowy […]

Czytaj więcej »
Jak zdominować lokalne pozycjonowanie?

Jak zdominować lokalne pozycjonowanie?

Chcesz być widoczny na rynku lokalnym ale nie masz wystarczająco wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania? Spokojnie, z nami zdominujesz pozycjonowanie lokalne i wybijesz się ponad swoją konkurencję. Zacznijmy od podstaw.   Słowa kluczowe. Gęsto czy Rzadko?   Słowa kluczowe są najważniejsze zarówno w pozycjonowaniu lokalnym jak i szerokim. Wiele osób popełnia jednak zasadniczy błąd i przesadnie pozycjonuje swoje strony i sklepy internetowe. Algorytmy Google coraz bardziej rozwijają się w stronę UX, doświadczenia użytkowników. Oznacza to, że budując strategię pozycjonowania strony, bądź sklepu internetowego powinniśmy przede wszystkim ułatwiać życie użytkownikom naszej strony a nie przesadnie pakować słowa kluczowe we wszystkie zakamarki […]

Czytaj więcej »
Pozycjonowanie – Dlaczego to tyle trwa ?!

Pozycjonowanie – Dlaczego to tyle trwa ?!

Pozycjonowanie, lub inaczej SEO, to proces w którym poprzez liczne działania podnosimy pozycję wybranej strony internetowej w rankingu wyszukiwarki internetowej. Dziś nie zajmiemy się technikami pozycjonerskimi oraz receptami na to jak podnieść ranking strony. Naszym celem będzie wyjaśnienie podstawowego niezrozumienia dotyczącego pozycjonowania stron www.  Mianowicie mówię tu o słynnym pytaniu wielu klientów : „Dlaczego to tyle trwa?”   Jak długo trwa pozycjonowanie w Google ?   Tutaj pozwolę sobie zaczerpnąć nieco z wiedzy pana Tima Soulo z Ahrefs i zająć się opisywanym przez niego problemem nr 1 w relacji klient pozycjoner „Kiedy moja strona znajdzie się w top 10 Google?”. […]

Czytaj więcej »
Wizytówka firmy w Google – prosty poradnik

Wizytówka firmy w Google – prosty poradnik

Google Maps jest najpopularniejszą usługą umożliwiającą szybkie zlokalizowanie poszukiwanego miejsca we wszystkich zakątkach świata. Jedyne co musisz zrobić to wybrać zakładkę mapy i wpisać poszukiwane przez ciebie miejsce.     Mapy Google posiadają wiele praktycznych zastosowań ( Nawigacja Street View, rozkład komunikacji etc. ), dzięki którym zajmują pierwsze miejsce w swojej kategorii aplikacji. Nie dziwi nas wiec to, ze każda firma chce być maksymalnie widoczna w mapach Google. Jak wykonać pierwszy krok w świecie marketingu internetowego bez dodatkowych kosztów? Odpowiedź jest prosta. Załóż skuteczny profil biznesowy w Google Maps!   Profil firmy   Profil Firmy Google to niezwykle skuteczne narzędzie […]

Czytaj więcej »