Czy stać Cię na tanie strony internetowe?

Wpiszcie w Google frazę tanie strony interentowe, lub samo strony internetowe z dodatkiem nazwy miejscowości a waszym oczom ukaże się wyścig stron skazanych na niebyt SEO. Dlaczego? Dlatego, że strony internetowe za 350 zł netto, ba znajduję nawet kwiatki za 99zł netto, nie mogą działać w realiach zmieniającego świata SEO.

Powiedzenie „ Nie stać mnie na kupowanie tanich rzeczy”, w przypadku zlecenia wykonania strony www powinno na dobre stać się mantrą każdego kto poważnie myśli o marketingu w sieci. Na poparcie tej tezy wystarczy mi 5 prostych punktów. Nie wierzycie? No to zaczynamy.
 

1. Druczki, kruczki i dziwne umowy

 
umowa
 
Moją pierwszą i może najważniejszą przestrogą dla wszystkich skuszonych ofertą tanich stron internetowych są dwa słowa. Czytajcie umowy. Oferta strony internetowej to nie chwytliwe teksty marketingowe. Prawdziwa oferta to zapisy w umowie zawieranej między wami a osobą, bądź firmą, wykonującą stronę internetową.

Klasykiem gatunku są opłaty aktywacyjne zaszyte w treści, dziwne terminy wypowiedzenia umowy, brak wiedzy na temat parametrów technicznych strony, oraz praw do domeny.

Strona internetowa za 350 zł z opłatą aktywacyjną 2000 zł nie jest już tak atrakcyjna. Podobnie będzie z tanią stroną bez responsywności, czyli dopasowania wyglądu strony do różnych rozdzielczości. W celu zdobycia wiedzy na temat tego co strona internetowa mieć powinna zajrzyjcie do wytycznych Google, lub szukajcie porady profesjonalnej agencji interaktywnej.
 

2. Teksty misiu, teksty

 
teksty
 
Jednym ze stałych kierunków projektowania stron www wyznaczanych przez Google to przywiązanie do jakości i ilości publikowanych treści. Niestety, przesadnie tanie strony internetowe mają z tym nie lada problem. Krótka strona oparta na obrazkach z małą ilością precyzyjnych treści to w oczach Google bardzo słaba strona Internetowa, niestety jest to też to co zazwyczaj dostaniemy za 350 zł netto.

Aby skutecznie pozycjonować się w Google musimy dostarczać ciągle nowych, świeżych i trafnych odpowiedzi na zapytania wpisywane w wyszukiwarce. Google z każdym miesiącem spycha strony ubogie w treść na sam koniec wyników wyszukiwania.

Nie miejmy złudzeń, tak niska cena strony wynika z oszczędności nakładu pracy, a jednym z najbardziej czasochłonnych zadań jest produkcja dobrej treści.
 

3. Mobile first

 
Poniekąd poruszana już kwestia responsywności musi zostać przez nas pogłębiona. Prawidłowe wyświetlanie strony na telefonach i tabletach różnej rozdzielczości to obecnie najważniejszy wymóg stawiany przez Google. Niestety nieresponsywne strony www to plaga przesadnie tanich ofert. Pamiętajmy, ponad 50% ruchu w sieci to ruch z telefonów i tabletów.

Na umowie zakupu strony musi widnieć informacja o responsywnym designie strony, lub stworzeniem dodatkowej wersji mobilnej. Niedostosowanie się do tego kryterium zawartego
w umowie to podstawa do reklamacji na którą mamy 2 lata.
 

4. Co jeśli strona zawiedzie?

 
Bywają przypadki, kiedy technologia zawodzi a nasza strona internetowa przestaje działać. Co wtedy? W prawidłowym scenariuszu posiadamy obsługę serwisową a nasz informatyk zajmuje się usterką. Czy sądzicie, że takie tanie strony internetowe posiadają taką obsługę? No cóż jest to chyba pytanie retoryczne…

Brak obsługi serwisowej może generować naprawdę poważne koszty. Godzina czasu programisty odpowiedzialnego za poprawę kodu strony to około 80 zł netto. Kilka godzin grzebania w kodzie i jesteśmy w plecy o wartość naszej „okazyjnej” strony www.

5. Optymalizacja SEO

 
pozycjonowanie stron
 
Strona Internetowa to nasza wizytówka w sieci. Chcemy aby była widoczna i promowała nasza ofertę. Problemem tanich stron www jest to, że w cenie wykonania strony ciężko zmieścić prace specjalisty SEO. Pozycjonowanie wymaga czasu i wysiłku. Nie spodziewajcie się, że 500 zł otrzymacie gotowy plan pozycjonowania na ważne dla was słowa kluczowe.
 

Oczekiwania vs Rzeczywistość

 
Kupując stronę za niespełna 500 zł ciężko jest oczekiwać solidnego narzędzia do promocji naszej marki w sieci. Niestety agencje interaktywne prześcigają się w oferowaniu gruszek na wierzbie żerują na niewiedzy klientów. Czytajcie więc umowy aby nie naciąć się na poważne ukryte koszty. Porównujcie oferty i szukajcie stron z dodatkowym wsparciem serwisu.

Strona internetowa to narzędzie i wizytówka w jednym. Nie stać was na kupowanie tanich rzeczy, bo tani wygląd wpływa negatywnie na wizerunek. Przesadnie tanie strony internetowe = również nieskuteczne. Bez strony niedostosowanej do wymogów pozycjonowania możecie zapomnieć o dobrym ruchu na stronie.

Warto jest więc wydać nieco więcej i skorzystać usług profesjonalnej agencji interaktywnej, która poza solidnym produktem w postaci strony internetowej oferuje doradztwo i serwis.