Facebook – prawidła działania mediów społecznościowych

Serwisy społecznościowe to świetne miejsce na reklamę firmy oraz pozyskiwanie leadów. Warto jednak poznać prawidła marketingu internetowego towarzyszące każdemu kto chce skutecznie prowadzić swój profil firmowy w mediach społecznościowych.

Zarówno użytkownicy kanałów social media jak i same portale społecznościowe posiadają własne unikatowe cechy i nie pisane prawa. Aby czerpać wymiernie korzyści z korzystania z medium społecznościowego warto więc poznać podstawowe zasady tworzenia i utrzymania profilu firmy lub „fanpejdża”.

Oto 10 rad jak skutecznie promować firmę na Facebooku:

 

1. Uderzaj w emocje!

 

Facebook to nie miejsce dla każdego. Tylko firmy posiadające ładunek emocjonalny w swoim przekazie przetrwają na Facebooku. To co nudne nie ma szans na przeżycie w gęstym i długim Wallu Facebooka.

Odwoływanie się do uczuć to absolutna konieczność, aby odnieść sukces na Facebooku. Szokuj, interesuj, odwołuj się do potrzeb. To złote zasady budowy treści na FB.

 

2. Facebook to ciągły ruch

 

Osoby które planują wstawianie 1 postu na profilu firmy nic nie osiągną. Wewnętrzne mechanizmy Facebooka takie jak algorytm Edge rank skutecznie badają to jak często publikujesz „content” i jak zaangażowana jest twoja publika.

Wzór na sukces w tym przypadku jest prosty:

 

Widownia + ciekawy content * częstotliwość dodawania treści = wysoki ranking

 

3. Szanuj swoją widownię

 

Kiedy już zbierzesz zasięg i lajki normalnym następstwem tego procesu będą opinie i interakcje z użytkownikami. Pamiętaj, że osoba, u której wywołałeś negatywne emocje, będzie o wiele częściej informowała o tym ciebie i swoich znajomych niż osoba, którą zadowoliły twoje treści.

Chcesz uniknąć złych not i masy negatywnych komentarzy? Szanuj widownię!

 

4. Buduj content dostosowany do użytkownika mobilnego!!!

 

Ponad 50% użytkowników Facebooka to użytkownicy mobilni. Skuteczny marketing internetowy to treści i dopasowanie do grupy odbiorców, tak więc nie stosuj drobnych druczków na materiałach graficznych i umiejętnie dobieraj długość i styl pisanych tekstów.

To co dobrze wygląda na domowym PC nie musi być atrakcyjne na telefonie czy tablecie.

 

5. Połącz stronę www z Facebookiem

 

Jak promować stronę internetową z zyskiem? Przy pomocy synergii!

Pewne połączenia kanałów marketingu internetowego pasują do siebie idealnie niczym składniki dobrej kuchni. Strona internetowa z estetycznymi odnośnikami do Facebooka i innych społecznościówek to świetna metoda na wzajemną promocję kilku kanałów przekazu na raz.

 

6.Badaj i dobieraj swoją grupę docelową

 

Tak naprawdę każda firma powinna wiedzieć kto jest jej klientem. Tak samo działają media społecznościowe. Skuteczne profile społecznościowe są budowane pod konkretnego użytkownika. Do tego celu warto przeprowadzić segmentowanie które pozwoli na bardzo precyzyjne kierowanie naszych reklam.

Tutaj możliwości są gigantyczne. Możemy wybrać wiek, płeć, zainteresowania, stan cywilny a niebawem nawet progi dochodowe (testowane w USA). Każdy kto na poważnie myśli o marketingu Facebookowym powinien bez dyskusji skorzystać z pomocy agenci która segmentuje odbiorców treści.

 

7. Olej reposty kotków i piesków

 

W marketingu Facebookowi nie chodzi o tysiące lajków czy odwiedzeni profilu. Profile z milutkimi zdjęciami piesków i kotków mają kilkadziesiąt tysięcy fanów, ale nie generują żadnego zysku. Pamiętaj, że przyszedłeś na Facebooka z jednym celem. Chcesz pozyskać leady, osoby które są potencjalnym klientem.

Sztuczne i bezcelowe nabijanie lajków poprzez rozpowszechnianie treści o niskiej jakości marketingowej nie zbliży cię do celu a jedynie rozmyje mozolnie budowany wizerunek marki.

 

8. Obserwuj konkurencję i zachodnie odpowiedniki

 

Nie masz budżetu i nie stać cię na innowacyjną komórkę marketingową? Bez stresu! Wystarczy kopiować i dostosowywać do siebie rozwiązania zachodnich firm 

Mówię serio. Osoby które nie są trendy odpadają bardzo szybko w wyścigu o uwagę konsumenta. Każda duża firma zatrudnia rzesze agencji kreatywnych które budują nowatorskie rozwiązania marketingowe. Korzystaj z ich sprawdzonych wzorców i dostosowuj je do swojej oferty.

 

9. Jedna osoba tego nie ogarnie

 

To co odstrasza wiele firm przed promocją na Facebooku to jej czasochłonność. Budowa treści, monitorowanie i analiza zachowania użytkowników zajmuje naprawdę dużo czasu. Do tego dochodzi odpisywanie na komentarze i wiadomości oraz śledzenie nowinek ze świata marketingu.

Do pomocy warto zatrudnić agencję interaktywną, której zadaniem jest profesjonalne i rzetelne prowadzenie takiego profilu przy współpracy z firmą zlecającą. Skorzystaj z oferty specjalisty i zaoszczędź swój czas i pieniądze poświęcone na naukę.