Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?

Czy trudno wypozycjonować sklep internetowy?

 
Prowadzisz sklep internetowy i ciągle nie jesteś w stanie osiągnąć wysokiej pozycji w Google? Nie jesteś zadowolony z ilości nowych klientów i ilości sprzedawanych produktów? Zastanawiasz się co jest tego przyczyną? Przecież twoja strona jest ładna i przejrzysta…

Wiele osób skupia się na wyglądzie i doświadczeniu użytkownika kompletnie zapominając o tym czym karmią się roboty Google. Aby skutecznie pozycjonować sklep internetowy bezdyskusyjnie należy zadbać o TREŚCI.

 

Google ciągle bada treści

 
Nieustannie zmieniająca się ewolucja standardów Google zdaje się mieć jedną stałą tendencję. Mowa tu o dbaniu o jakość tekstów – treści na stronie. W przypadku sklepów internetowych kluczowe są Opisy produktów.

Aby twój sklep internetowy był skuteczny i dobrze się pozycjonował musisz zadbać o spełnienie 10 niezbędnych warunków SEO:

 

1. Twórz unikatową treść

 
Według standardów Google, jedynie unikatowe treści podnoszą wartość pozycjonerską sklepów internetowych. Kopiowane opisy produktów stanowią niemal zerową wartość dla robotów Google. Opisy produktów zaczerpnięte bezpośrednio ze strony producenta powoduje pojawienie się naszej strony na celowniku algorytmu Panda.

Panda, to algorytm Google którego zadaniem jest odfiltrowanie z indeksu Google tych stron, których treść jest kopią, a co za tym idzie jest bezwartościowa i nieunikalna w oczach Google.
To samo tyczy się targetowanych słów kluczowych na stronie, opisów oraz tytułów meta.

 

2. Badaj trendy wyszukiwania

 
sklep internetowy
Google udostępnia wspaniałe narzędzie jakim jest Google Trends. Dzięki niemu wiesz jakie frazy są obecnie „na topie”. Posiadanie wiedzy na temat tego, czego szukają użytkownicy Google daje ci potężną broń SEO. Wystarczy zbadać trendy słów kluczowych twojej branży i produktów i nastawić się na promocję tych które mają najlepszy trend wyszukiwania.

Zasada jest prosta:
 

Więcej zapytań na dane frazy + Optymalizacja pod wyszukiwane frazy = Więcej klientów

 

3. Używaj języka korzyści

 
Jeżeli chcesz wyeksponować swój produkt, musisz opisać, dlaczego jest on lepszy od tego sprzedawanego przez konkurencję. Opis korzyści płynących z zakupu właśnie twojego produktu musi się przebijać w treści. Jeżeli nie użyjesz języka korzyści, twój produkt będzie mniej atrakcyjny.

 

4. Nie nadużywaj pustego języka korzyści

 
Język korzyści jest użyteczny jedynie, kiedy zachowujemy jego balans z wartościową treścią. Nie możemy przecież kilkukrotnie w zdaniu używać słów „najlepszy”, „best”, „najtrwalszy” naj naj naj…

Nie produkuj mdłych opisów produktu naszprycowanych pustą treścią. Jeżeli twierdzisz, że jesteś w czymś lepszy od konkurenta, pokaż, dlaczego.

 

5. Konkretne informacje

 
Pamiętaj, że opis produktu to klucz do sukcesu. Opisując sprzedawane produkty skup się na konkretach i tym, dlaczego twoja oferta jest lepsza od innych.

 

6. Nie olewaj robotów wyszukiwarek!

 
Częstym błędem popełnianym przez osoby nie inwestujące w SEO jest pomijanie opisów i tytułów meta oraz słów kluczowych. Pamiętaj, że tytuł twojej strony nie jest dostępny jedynie dla użytkowników, ale i dla robotów wyszukiwarek

Zadbaj o uzupełnienie tagów: meta title, meta keywords i meta description. Ważne jest również to jak prezentuje się link do strony produktu. Długie niezrozumiałe linii odstraszają użytkownika i skutkują niższą rangą Google.

 

7. Wykorzystuj głos internautów

 
Umieszczenie systemu rankingu produktów oraz możliwości umieszczania komentarzy pozwala zebrać cenne dane i podbić wartość SEO naszego sklepu internetowego. Umieszczenie prostego systemu umieszczenia opinii i rankingowania produktu np. w formie gwiazdek jest w oczach Google poprawną praktyką SEO która skutkuje zwiększeniem rankingu.

 

8. Opisz to co pokazują zdjęcia produktów

 
Posiadasz kilka wersji produktu? Sprzedawane przez ciebie produkty mogą różnić się od tych przedstawionych na grafice? Koniecznie to opisz!

Opisywanie zawartości załączonych zdjęć produktowych to kolejna żywa i unikatowa treść atrakcyjna zarówno dla użytkownika jak i robotów wyszukiwarek.

 

9. Optymalizuj treści pod urządzenia mobilne

 
Nastała era użytkowników mobilnych. Jeżeli twoja oferta produktu nie wyświetla się w pełni responsywnie na telefonach i tabletach to z miejsca tracisz 50% klientów. Dane mówią jasno, dostosowanie jakości tekstu i optymalizacja wyświetlania strony do maksymalnie 2 sekund to obecnie złoty standard.

 

10. NIE KOPIUJ TREŚCI!

 
O ile kopiowanie treści ze strony producenta skutkuje niższym rankingiem, o tyle pobieranie treści ze strony konkurencji może wpędzić cię w poważne tarapaty. 17 czerwca 2016 roku podczas Q&A Google na temat Duplicate contentu padło stwierdzenie, że nie ma kar za duplicate content, jednak znaczna część stron kopiujących treści, szczególnie bezpośrednio od konkurencji zauważa ciągły spadek pozycji.

Google nie ujawnia szczegółów działania ich systemu kar. Możemy się domyślać, że kopiowanie tekstu a w szczególności kopie contentu konkurencji wpływają niezwykle źle na pozycjonowanie naszych stron.

 

Podsumowanie

 
Wszyscy specjaliści od content marketingu i SEO mają swoją własną praktykę pozycjonowania stron. Bezapelacyjnie linki, doświadczenie użytkownika i warunki techniczne strony są istotne, jednak w przypadku sklepów internetowych treść opisu produktów to klucz do sukcesu w podbiciu pozycji sklepu.

Skontaktuj się z nami aby skutecznie pozycjonować lub stworzyć nowe atrakcyjne i funkcjonalne sklepy internetowe.