Pozycjonowanie vs AdWords

POZYCJONOWANIE I ADWORDS – LEKARSTWO NA RATUNEK TWOJEJ STRONY!

 

Często słyszymy jak nasi Klienci narzekają: (…) na moją stronę nikt nie wchodzi! ;( (…)

My zamiast ich pocieszyć, spróbować zrozumieć – przyznajemy im rację.

Po  co? Czy to wynika z naszej złośliwości…? Ależ skąd!

Chcemy im uświadomić, że samo zrobienie strony nie wystarczy by osiągnąć sukces, przynieść realne zyski. Rzeczą oczywistą jest, że nie wystarczy samo posadzenie drzewa – trzeba je podlewać, aby urosło. Inaczej uschnie, zginie i nie będzie po nim śladu.

Tak samo jest ze stroną czy sklepem internetowym. Samo jej wykonanie jest już dużym sukcesem, odpowiednie jej zoptymalizowanie – jeszcze większym, ale bez odpowiedniego wsparcia nie zdziałamy dużo.

Owszem, możemy czekać i liczyć, aż strona sama powędruje hen wysoko. Jeśli mamy dużo czasu, cierpliwości i niezbyt zależy nam na zwiększeniu sprzedaży – wyjście bardzo dobre i przede wszystkim wygodne. Ale co jeśli chcemy już teraz ściągnąć ruch na naszą stronę, chcielibyśmy mieć mnóstwo zleceń i na tym zarabiać? Odpowiedź jest bardzo prosta:

NALEŻY PODNIEŚĆ POZYCJĘ SWOJEJ STRONY BĄDŹ ZAREKLAMOWAĆ JĄ W WYSZUKIWARCE.

Najczęstszym pytaniem, jakie słyszymy od Klientów jest:  Co zrobić, aby moja strona pojawiała się wysoko?

Jest wiele metod reklamy i promocji w internecie, my w tym artykule przyjrzymy się dwóm najlepszym. Mowa oczywiście o POZYCJONOWANIU oraz KAMPANII REKLAMOWEJ ADWORDS. W dalszej części artykułu postaramy się pokazać podstawowe różnice pomiędzy nimi. Nie ma reguły, która pozwoliłaby w szybki sposób określić, które rozwiązania będzie rozsądniejsze w przypadku danego Klienta, dlatego najpierw analizujemy szanse, zbieramy informacje i dopiero potem wspólnie decydujemy się na odpowiedni krok. Chcielibyśmy naszym Klientom pokazać schemat działania i charakterystykę tych usług, naprościej będzie to zobrazować w postaci tabeli porównania:


LP.
CECHAPOZYCJONOWANIEKAMPANIA REKLAMOWA ADWORDS
1.Czas oczekiwania na efektPierwsze efekty uzależnione m.in. od konkurencyjności fraz i innych czynników. Okres ten może wynosić nawet kilka miesięcy, są to działania długoterminowe.Natychmiast – płacisz – jesteś. Im więcej płacisz- tym wyżej jesteś. Wyniki można śledzić na bieżąco.
2.Miejsce wyświetlania wynikówadwords1
3.Limit fraz kluczowychOgraniczona liczba fraz kluczowych. Jednocześnie pozycjonowanie ma sens dla kilku fraz.Brak limitu fraz kluczowych. Im więcej fraz (dokładniejszych) tym większe szanse na wyświetlanie Twojej reklamy.
4.Możliwość edycji/zmiany fraz kluczowychBardzo trudne do implementacji. Zmiany mogą powodować spadek pozycji i prace należy zaczynać od nowa.Wskazana. Analiza fraz wiąże się z wyłączaniem/modyfikowaniem fraz w celu poprawy skuteczności. Dzięki temu kierujemy reklamy do właściwej grupy odbiorców. Brak jakichkolwiek przeszkód, ograniczeń.
5.Szacowane kosztyKoszty uzależnione są od wielu czynników, np.:
  • konkurencyjności fraz
  • wieku domeny
  • stopnia zaoptymalizowania strony
  • liczby odnośników prowadzących do strony
  • jakości i unikalności tekstów na stronie
  • złożoności słów kluczowych
  • liczby słów kluczowych

Ceny zazwyczaj zaczynają się od 50 zł/netto w górę za frazę
Koszty uzależnione są od:
  • konkurencji na daną frazę (im więcej osób reklamuje się pod danym słowem, tym wyższa będzie cena za kliknięcie i wysoką pozycję Twojej reklamy)
  • Klient decyduje jaką kwotą doładować konto adwords i ma nad tym kontrolę non stop
  • w przypadku dużej konkurencji – często nieopłacalne ze względu na duże koszty za kliknięcie
6.Trudność w monitorowaniuŚrednioskomplikowane monitorowanieProste monitorowanie parametrów
7.Mierzenie konwersjiZewnętrzny program do analizy skuteczności oraz statystyki analyticsWbudowane narzędzie do mierzenia konwersji + uzupełnienie analytics
8.Zasięg reklamyWyniki wyszukiwaniaWyniki wyszukiwania, sieć reklamowa i partnerzy Google
9.Precyzyjność kierowania do określonych odbiorcówBrak jakichkolwiek metod kierowania reklamy do określonych odbiorców
  • duża precyzja-im dokładniejsze słowa kluczowe tym lepiej
  • możliwość geotargetowania
  • możliwość kierowania reklam do określonych grup odbiorców
10.Czynniki przeszkadzające
  • częste algorytmy wyszukiwarek, które wiążą się często z chwilowym spadkiem pozycji
  • konkurencja, która posiada stronę o wiele dłużej niż my
  • nowo zakupiona domena
  • niekiedy duże koszty za kliknięcie (w przypadku dużej konkurencji)
  • płatności przelewem należy dokonywać 3-4 dni wcześniej ze względu na czas zaksięgowania przelewu, trzeba o tym pamiętać, aby nie mieć przerw w wyświetlaniu reklam
11.Możliwość zawieszenia usługiTak, ale wiąże się to ze spadkiem pozycji, na którą często procowało się wiele miesięcyTak, w każdej chwili można wstrzymać i wznowić kampanię bez żadnych strat
12.Wpływ budowy witryny na efektyOgromnyNie ma to znaczenia z punktu widzenia Google AdWords, aczkolwiek strona musi być użyteczna dla użytkownika
13.PłatnośćOpłata miesięczna za daną frazęCPC – koszt za kliknięcie
14.Pozostałe
  • pozycjonowanie jest działaniem czasochłonnym i długoterminowym
  • wiąże się ze wzrostem ale także czasami chwilowym spadkiem pozycji
  • okres realnego wejścia na daną frazę wynosi od 1-3 miesięcy
  • istnieje ryzyko związane z otrzymaniem kary od Google za zbyt intensywne pozycjonowanie
  • możliwość wstrzymania kampanii w każdej chwili
  • Klient wpłaca pieniądze na własne konto AdWords (przelewem) bądź podpina do konta kartę debetową/kredytową
  • po wyczerpaniu środków kampania zostaje automatycznie wstrzymana do momentu dokonania ponownej płatności
  • możliwość uzyskania za darmo kuponu 250zł przy wydaniu min. 100zł na reklamę (oferta dla nowych kont)
  • większe bezpieczeństwo i mniejsze ryzyko niepowodzenia


Wybór odpowiedniej usługi dla każdej branży będzie inny ze względu na jej specyfikę. Czasami bardziej opłacalne jest zupełnie co innego, niż nam się może wydawać. Dlatego ważne jest, aby przed rozpoczęciem prac dokładnie przeanalizować pozycje strony w wyszukiwarce, jasno określić schemat działania i skrupulatnie go realizować.

Jeśli masz pytania, chętnie na nie odpowiemy. Wspólnie znajdziemy pomysł na lepsze jutro!

Skontaktuj się z nami!