Jak promować stronę internetową z zyskiem

Strona internetowa to dla firmy kręgosłup, billboard, platforma spotkań klientów i tuba promocji działalności. Jak sprawić aby oferty, treści i pomysły przelane na naszą witrynę trafiły do szerokiego grona odbiorców?

Musimy naszą stronę wypromować !

Promocja to słowo wytrych, na które składa się kolosalna ilość narzędzi i metod zarówno:

  • Płatnych jak i darmowych. (Seo vs Adwords)
  • Amatorskich lub profesjonalnych (Własny fanpage na facebooku vs outsourcing  usług promocji społecznościowej)
  • Wymagających wiedzy oraz błahych (Twitter vs Rozbudowana kampania Adwords z pomiarem konwersji)

Naszym zadaniem będzie uświadomienie, jak ważne jest odpowiednie promowanie strony www i dlaczego jest to tak istotne.

Dzięki zastosowaniu metod mądrej i wielopoziomowej promocji jesteśmy wstanie wielokrotnie zwiększyć ilość wejść na stronę firmy. Nie mówimy tu o „kupionych” wejściach trwających sekundy. Dzięki odpowiednim narzędziom promocji jesteśmy w stanie zwiększyć ruch zmotywowanych, gotowych do działania internautów nawet o 90%!

Zacznijmy od tego, że istnieje zjawisko które łamie zasady matematyki. Proces który sprawia że 2+2=5.
Mowa tu o SYNERGII.

Synergia to harmoniczne łączenie różnych elementów tak aby ich wartość dodane generowała 110% normy. To taka robocza definicja, która moim zdaniem dobrze ujmuje ten proces. Jak odnosi się do promocji? Jakie narzędzia zastosować aby osiągnąć najlepszy efekt promocji strony  a co za tym idzie zwiększyć sprzedaż?

Naszym zdaniem, przepisem na mieszankę dającą najlepszy efekt będą następujące narzędzia:

 

1. Google Adwords + Google Analytics = Skuteczna reklama

 

Adwords-small

 

  • Adwords to płatne narzędzie reklamowe, które pozwala wyświetlać reklamy naszych usług/produktów/strony www tym osobom, które są bezpośrednio zainteresowane tym co oferujemy. Przykład: sprzedajemy części samochodowe. Reklama wyświetli się tylko osobom szukającym części samochodowych na wybranym przez nas obszarze. To my kontrolujemy ile chcemy zapłacić za reklamę, jak ma ona wyglądać i jak długo trwa promocja.
  • Analytics to darmowy produkt wspierający Adwords w mierzeniu skuteczności reklamy. Badamy w nim zmiany w procesie promocji takie jak:- Ilość wejść na stronę przed/w trakcie i po kampanii.
    – Czas pozostania potencjalnego klienta na naszej stronie
    – To gdzie potencjalny klient wchodzi na naszą stronę
    – Jakie cechy demograficzne posiadają osoby odwiedzające naszą stronę.

 

2. Facebook + Twitter = Social Marketing

 

stronę

  • Facebook to platforma społecznościowa dająca największe możliwości marketingowe. Tworząc profil firmy i umiejętnie zapełniając go treściami jesteśmy w stanie zgromadzić potężną grupę obserwatorów.Osoby te będą śledziły nowinki i promocje odnoszące się do naszej działalności. Jeśli jesteśmy w stanie zbadać jakie cechy demograficzne posiada nasz potencjalny klient ( Pozwala nam na to Analytics ), możemy w prosty sposób zarządzać kontem Facebook poprzez dodawanie płatnych reklam. Ta metoda może błyskawicznie zwiększyć ruch na naszej stronie. Ruch osób o pożądanym przez nas wieku, zainteresowaniach i tendencjach przeglądania sieci.
  • Twitter dodatkowo potęguje efekt zainteresowania nowych użytkowników naszym biznesem. To broń masowego rażenia w świecie szybkiej informacji. Jedna wiadomość zawierająca raptem 100 znaków może nam sprowadzić na naszą stronę setki osób.

 

3. Blog + Newsletter = Pozycjonowanie strony

 

blog-small

  • Blog to narzędzie do publikowania treści na naszej stronie. Pozwala on na tworzenie treści, które doprowadzą naszą stronę w naturalny sposób na coraz wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania. Treści publikowane na Blogu to pożywka dla robotów googla. Więcej dobrej jakości treści = wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania.
  • Newsletter to wspaniała metoda na odświeżanie pamięci naszych klientów. Pozwala on na informowanie osób, które powierzyły nam swój adres e-mail w celu kontaktowym lub promocyjnym, o nowościach na naszej stronie lub oferowanych przez nas promocjach. Docieramy w ten sposób bezpośrednio do potencjalnych klientów. Powodujemy, iż powracają na naszą stronę podbijając statystyki wejść jako użytkownik powracający.

Wszystkie te elementy łączone ze sobą w różnych konfiguracjach dają genialny efekt promocyjny. Naturalnie łącząc jak najwięcej ze wskazanych narzędzi promocyjnych osiągamy coraz to lepszy efekt. Należy jednak pamiętać, że jeżeli nie mamy doświadczenia w poprawnym używaniu wspomnianych narzędzi możemy często wyrządzić naszemu biznesowi więcej szkód niż zysków.

Dlatego więc proponujemy skorzystanie w miarę możliwości z zewnętrznych usług agencji zajmujących się promocją internetową. W ten sposób możemy zająć się tym na czym znamy się najlepiej.

Na prowadzeniu naszego Biznesu.