Reklama w Google. Dla kogo i dlaczego?

Google Adwords to potężna platforma reklamowa pozwalająca na kontrolę wydatków budżetu reklamowego, przy precyzyjnym kierowaniu reklam dokładnie tam gdzie jest na nie zapotrzebowanie.

W odróżnieniu od tradycyjnych, mediów takich jak prasa, czy telewizja, Adwords oferuje pełną kontrolę nad wydatkami i efektami działań marketingowych. Możemy zbadać kto, gdzie i jak zobaczył nasz materiał promocyjny. Czy reklama w Adwords jest naprawdę tak atrakcyjną formą promocji? Sprawdźmy!
 

Reklama Adwords – Dla każdego czy dla wybranych?

 
Na wstępnie musimy zaznaczyć, reklama Adwords nie jest dla każdego. Osoby które chcą pobawić się w Adwords bez znajomości narzędzia i planu nie powinny sięgać po to narzędzie. Dlaczego?

Promocja w Adwords wymaga czasu, wiedzy i analizy rynku. Brak któregoś z wymienionych komponentów skutkuje niemal zawsze wysoką ceną za reklamę, bądź brakiem efektów kampanii.
 

1. Czasochłonność

 
Z uwagi na popularność tego narzędzia promocji, Adwords wymaga sporej uwagi osoby prowadzącej kampanię. Monitoring stawek, konwersji i wszelkiego rodzaju trendów wyszukiwania to tylko nieliczne ze wskaźników na jakie trzeba mieć oko.

Osoba zarządzająca reklamą w Google musi analizować przebieg kampanii na bieżąco. Nie jest to na pewno typ reklamy „zrób i zapomnij”.
 

2. Wiedza

 
Google Adwords to potężne narzędzie reklamowe w rękach specjalisty. Laik prawdopodobnie zamieni je w maszynkę do generowania kosztów. Wiedza na temat reklamy w Google nie polega jedynie na zbudowaniu kampanii i wpłaceniu środków.

Prowadząc kampanię musimy dodatkowo posiadać wiedzę z zakresu Marketingu Perswazyjnego, User Experience i Analizy danych. Braki w wymienionych kategoriach prowadzą do spadku efektów kampanii przy jednocześnie rosnących kosztach.
 

3. Analiza rynku

 
Tak naprawdę reklama w Google powinna zaczynać się ZAWSZE od analizy rynku. Każdy kto „odpala” kampanię przed wyselekcjonowaniem słów kluczowych, analizą konkurencji i szacunkiem kosztów jest skazany na wypalenie budżetu bez efektów.

Pamiętajmy, że reklama w Google jest atrakcyjna nie tylko dla nas ale i naszej konkurencji. Brak badań na temat danej niszy tematycznej jest bezwzględnym wymogiem przed uruchomieniem kampanii. Wymaga to czasu wiedzy i doświadczenia.
 

Inwestycja w Adwords – czy warto?

 
Zdecydowanie tak! Ale tylko pod warunkiem, że prowadzący kampanię wie co robi. Decydując się na promocję w Google warto skorzystać z usług certyfikowanego specjalisty Adwords, którego wiedza i doświadczenie są potwierdzone uzyskaniem certyfikatów Google Adwords.

Co oferuje nam reklama w Google?

  • Reklama trafia tylko do osób szukających naszych produktów bądź usług
  • Sami decydujemy o tym ile wydajemy na reklamę
  • Reklama nie działa / Nie chcemy jej kontynuować? W każdej chwili możemy kliknąć przycisk stop
  • Jesteśmy widoczni dokładnie tam gdzie chcemy. Wybierasz lokalizację z dokładnością do miasta
  • Jesteś widoczny na 1 stronie Google. Inne firmy pozucjonują się latami
  • Możesz policzyć wszystko. Koszty, zysk, kiedy reklama jest skuteczna a kiedy lepiej ograniczyć budżet

Wszystko to składa się na potężne narzędzie, które w rękach specjalisty potrafi zbudować świadomość marki od zera lub ukazać ofertę tysiącom ludzi

Jeżeli sądzisz, że twój produkt jest dobry to nie trać czasu na gazetki, artykuły w prasie, czy spoty w telewizji. Polski rynek e-commerce rozwija się w tempie 20% rocznie i jest coraz bardziej opłacalny.

Skorzystaj z pomocy specjalisty od reklamy Google i zacznij skuteczną promocję już dziś!