Kiedy warto przebudować stronę internetową?

Strona internetowa jest jak dom. Dom budowany przez wielu na długie lata. Rzeczywistość jest niestety często brutalna i strona internetowa po pewnym czasie musi zostać zmieniona, odświeżona a przynajmniej zaudytowana.

Kiedy jest więc idealny moment zmiany strony internetowej na nową? Kiedy warto pomyśleć nad modernizacją szaty graficznej? Kiedy przeprowadzić audyt techniczny oraz audyt SEO strony?

Dziś postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

 

Kiedy wprowadzać zmiany?

 

Sygnałów świadczących o tym, że przebudowa strony internetowej jest konieczna, jest wiele. Skupmy się więc na tych najbardziej alarmujących. Do podstawowych czynników, które wpływają na jakość i płynność działania strony internetowej oraz jej odbiór przez użytkowników należą przede wszystkim :

 

1. Wygląd

Strona internetowa musi uchwycić uwagę użytkownika na tyle aby zechciał on na niej pozostać i przeczytać jej treść. Przestarzałe szablony mogą nie tylko odstraszyć potencjalnego klienta, ale sprawić, że strona będzie działała o wiele wolniej (przestarzałe animacje Flash oraz źle zoptymalizowany kod) i nie będzie się prawidłowo wyświetlać na wszystkich urządzeniach. Mówiąc o wyświetlaniu mamy przede wszystkim na myśli urządzenia mobilne, które stanowią ponad połowę narzędzi do przeglądania Internetu. Przestarzały wygląd strony sprawia , że firma odbierana jest jako taka, która nie przywiązuje wagi do swojego wyglądu oraz nie obchodzi ją jak jest postrzegana;

 

2. Dostosowanie technologiczne

Zarządzenie stroną internetową, lub inaczej jej uaktualnianie, umieszczanie nowych treści, czy też zmiana układu poszczególnych elementów, musi być bardzo łatwe i płynne. Dzięki temu strona nie będzie „wyłączona” na czas zmian, a Ty masz pewność, że użytkownicy strony, cały czas są na bieżąco informowani o tym co się dziej na Twojej stronie. Gdy system zarządzania stroną internetową jest skomplikowany, wymaga długich i skomplikowanych czynności programistycznych, odbije się to na płynności działania strony oraz jej odbiorze przez osoby ją odwiedzające;

 

3. Współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń jest sygnałem wskazującym na to, że stronę należy zaktualizować ( zakładając że nie wynika on ze złośliwych ataków botów spamujących puste wejścia na naszą stronę). W skrócie, wysoki procent odrzuceń oznacza, że osoby wchodzące na stronę nie przeglądają jej – wychodzą z niej już po zobaczeniu strony głównej, czyli jest ona mało atrakcyjna dla odbiorcy;

 

4. Wersja mobilna

Konkretnie chodzi tu o jej brak. W obecnych czasach, brak wersji mobilnej strony sprawia, że aktualizacja strony powinna być natychmiastowa. Dlaczego? Ponad 60% ruchu w wyszukiwarce Google pochodzi z urządzeń mobilnych takie jak tablety i telefony Naszym celem powinno być to, aby strona internetowa była przyjazna dla urządzeń mobilnych. Aby to osiągnąć, możemy przygotować nowy szablon, który będzie responsywny, Responsywność oznacza automatycznie będzie się dostosowywał do rozdzielczości konkretnego urządzenia.

Warto pamiętać, że coraz więcej osób korzysta z Internetu na urządzeniach mobilnych – tabletach i smarfonach o czym wspominaliśmy w artykule „Era użytkowników mobilnych”. W przypadku kiedy strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, klient zawsze wybierze konkurencję. Obecnie badania wskazują na to, że mamy jedynie 2 sekundy na całkowite wyświetlenie naszej strony Interentowej w wersji mobilnej.. Tak więc już na poziomie wyszukiwarki można sprawdzić, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych, czy też nie.