Jak zdominować lokalne pozycjonowanie?

Chcesz być widoczny na rynku lokalnym ale nie masz wystarczająco wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania? Spokojnie, z nami zdominujesz pozycjonowanie lokalne i wybijesz się ponad swoją konkurencję. Zacznijmy od podstaw.
 

Słowa kluczowe. Gęsto czy Rzadko?

 
Słowa kluczowe są najważniejsze zarówno w pozycjonowaniu lokalnym jak i szerokim. Wiele osób popełnia jednak zasadniczy błąd i przesadnie pozycjonuje swoje strony i sklepy internetowe. Algorytmy Google coraz bardziej rozwijają się w stronę UX, doświadczenia użytkowników. Oznacza to, że budując strategię pozycjonowania strony, bądź sklepu internetowego powinniśmy przede wszystkim ułatwiać życie użytkownikom naszej strony a nie przesadnie pakować słowa kluczowe we wszystkie zakamarki kodu.

Rzadsze użycie fraz kluczowych zarówno w tekście jak i kodzie strony przyczyni się do budowania wizerunku portalu jako User Friendly. To bardzo ważny sygnał wysyłany do robotów Google.
 

5 NIE pozycjonowania

 
Poznajmy teraz 5 NIE pozycjonowania w kontekście słów kluczowych :

  1. NIE skupiaj się na metakeywords

Słowa kluczowe w tagu metakeywords to przeżytek. Google już od ponad roku mówi o tym że miejsce słów kluczowych jest w tekście, tytule i opisie strony w wynikach wyszukiwania. Upychanie kilkunastu słów w tagu metakeywords to obecnie niemal zerowy efekt pozycjonerski. Uważajcie aby z czasem takie działanie nie stało się w oczach Google „złą praktyką”.

  1. NIE olewa opisów i tytułów

To co obiecujesz w tytule i opisie meta musi być zawarte w tekście na stronie. Google BARDZO nie lubi kiedy pozycjonujemy treści z mylącym opisem i tytułem. Umieść słowo kluczowe zarówno w tytule i opisie meta każdej podstrony.

  1. NIE skupiaj się na frazach ogólnych

Dobrą praktyką lokalnego pozycjonowania jest tak zwane budowanie „długiego ogona”. Nieco dłuższe, bardziej precyzyjne frazy kluczowe takie jak „pozycjonowanie stron www Biała Podlaska”, to świetny sposób na zaistnienie w wynikach lokalnych i dotarcie do użytkownika zainteresowanego dokładnie tym co oferujesz. Bardziej ogólne frazy takie jak „pozycjonowanie” czy „pozycjonowanie stron www” są oczywiście wyszukiwane częściej, ale posiadają dużo większą konkurencję. Frazy długiego ogona to świetna nisza do zdobycia pozycji.

  1. NIE olewaj obrazków

Ta porada niejako wychodzi w przyszłość. Google eksperymentuje obecnie z maszynowym rozpoznawaniem treści obrazków. Oznacza to, że umieszczane na stronach zdjęcia będą oceniane pod względem powiązania z treścią na stronie oraz dostosowania do prezentowanego opisu i tytułu meta. W praktyce polecam już teraz dostosowywać grafiki do tematyki podstrony aby zyskać punkty za „innowacyjność” w oczach Google ?

  1. NIE kradnij treści !!!

Masz już gotowe słowa kluczowe, wybrałeś opis i tytuł meta, twoje grafiki są powiązane z treścią i pomagają czytelnikowi zrozumieć to o czym piszesz. W tym momencie wiele osób idzie na łatwiznę i zwyczajnie kopiuje spore porcje tekstu ze strony konkurenta lub producenta. Taka praktyka nosi znamiona DUPLICATE CONTENT i jest nie tylko bezwartościowa ale i szkodliwa. Google bazuje na unikatowych i zrozumiałych i świeżych treściach. Kopiując tekst z innego źródła tracicie pozycję.
 

Graj fair a Google to doceni

 
Na koniec musisz zapamiętać mantrę Google – bądź User Friendly i graj fair. Stosuj tylko techniki znajdujące się w wytycznych Google i omijaj szerokim łukiem okazje cwaniaków od pozycjonowania szemranymi metodami. Inwestuj swój czas w firmowego bloga, dobre konta społecznościowe i sekcje z komentarzami na stronie.

Omijaj kupowanie linków z bezwartościowych portali, twardych przekierowań na swoją stronę główną i kopiowania treści od konkurencji.

Google uwielbia strony przejrzyste, nastawione na dobre relacje z użytkownikami. Pamiętaj,  że Google idzie w stronę pozycjonowania jakością publikowanych materiałów i nagradza właśnie za tą jakość a nie ilość. Jeżeli poważnie myślisz o pozycjonowaniu swojej strony www, to najlepiej zrób to porządnie. Takie skuteczne pozycjonowanie zbuduje ci wysoki ranking na długie lata.